MONDHYGIËNISTE PRAKTIJK HOEVELAKEN

Behandelingen bij de mondhygiëniste

In deze praktijk zijn er diverse (combinaties van) behandelingen mogelijk waarbij het uitgangpunt het voorkomen van tandbederf en het voorkomen en genezen van tandvleesziekten is. Kortom: het hebben van een gezonde, frisse mond!

Mondhygiëne instructie:

Om uw gebit gezond te houden is een goede mondhygiëne van groot belang.
Tijdens de mondhygiëne instructie wordt u uitgelegd welke hulpmiddelen voor uw mond geschikt zijn en hoe u deze het beste kunt gebruiken.

Gebitsreiniging:

Het verwijderen van aanslag, tandplak en tandsteen zowel boven als onder het tandvlees inclusief het polijsten van uw gebit.

Kik hier voor meer informatie over de methode die ik hiervoor gebruik.

Parodontale behandeling:

Het opsporen en behandelen van parodontitis (een ontsteking van het kaakbot waardoor tanden en kiezen los gaan staan).

Bacteriologisch kweken:

Bij ernstige parodontitis kan de tandplak bacteriologisch onderzocht worden om te bepalen of antibiotica als ondersteuning van de behandeling nodig is.

Nazorg implantaten:

Het controleren van de situatie van het kaakbot rondom uw implantaten en het verwijderen van aanslag, tandplak en tandsteen op de implantaten.

Voedingsvoorlichting:

Het geven van informatie en adviezen over voeding in relatie tot uw mondgezondheid.

Behandeling halitose:

Adviezen en instructies om halitose (abnormale geur van de adem die m.n. veroorzaakt wordt door een overmatige groei van bacteriën op het achterste gedeelte van de tong) te bestrijden.